Levertijden en garantie

Welkom op onze informatiepagina over garantie, bedenktijd en levertijd.

Wij vinden het belangrijk dat u als huurder – particulier of ondernemer – weet waar u aan toe bent bij het huren van een garagebox bij ons.

Onze verhuur geschiedt op basis van een Huurovereenkomst voor kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, inclusief de bijbehorende Algemene Bepalingen.

Garantie

Bij de verhuur van onze garageboxen garanderen wij dat:

  • De gehuurde ruimte in goede staat wordt opgeleverd, geschikt voor het overeengekomen gebruik.
  • De garagebox vrij is van gebreken die het normale gebruik als opslagruimte of bedrijfsruimte verhinderen.
  • Eventuele gebreken of storingen die tijdens de huurperiode ontstaan en niet aan de huurder toe te rekenen zijn, door ons binnen redelijke termijn worden verholpen, conform de bepalingen in de huurovereenkomst en de algemene voorwaarden.

Let op: schade of gebreken die ontstaan door onjuist gebruik of nalatigheid van de huurder vallen niet onder de garantie.

Bedenktijd (herroepingsrecht)

Indien u als consument (niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf) de huurovereenkomst op afstand sluit (bijvoorbeeld via onze website), dan geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen na het aangaan van de overeenkomst.

Tijdens deze bedenktijd heeft u:

  • Het recht om de overeenkomst zonder opgave van reden te herroepen.
  • Recht op volledige terugbetaling van eventueel vooruitbetaalde huurbedragen (indien u nog geen gebruik heeft gemaakt van de ruimte).

Let op: Indien u verzoekt om directe ingebruikname van de garagebox binnen de bedenktijd, dan verliest u het herroepingsrecht zodra de ruimte in gebruik wordt genomen. U verklaart hiermee afstand te doen van de bedenktijd.

Voor zakelijke huurders (bedrijven of zelfstandigen) is het herroepingsrecht niet van toepassing.

Levertijd (Oplevering en toegang)

De gehuurde garagebox wordt in overleg met u opgeleverd op de overeengekomen ingangsdatum van de huurovereenkomst.

U kunt rekenen op:

  • Toegang tot de garagebox op de ingangsdatum, mits de eerste betaling en ondertekening van de huurovereenkomst zijn voltooid.
  • Een oplevering waarbij de box schoon, leeg en functioneel beschikbaar wordt gesteld.
  • Eventuele instructies of toegangsmiddelen (zoals sleutels, toegangscodes of tags) worden tijdig verstrekt.

Mocht de oplevering onverhoopt vertraging oplopen door overmacht of omstandigheden buiten onze invloed, dan informeren wij u daar direct over en zoeken we samen naar een passende oplossing.

Klachtenprocedure

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij zullen u binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie geven. Mocht u het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/). Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht tevens ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.

Tijdelijke actie!

Kies voor een jaarcontract en krijg de onderstaande voordelen.